2012. augusztus 17., péntek

HP4530s Bluetooth csatlakozás Crunchbangen

Most a Bluetooth életrekeltését fogom bemutatni HP 4530s laptopon, Crunchbang rendszeren.
Először arra lettem figyelmes, hogy a hciconfig parancs semmilyen kimenetet nem ad, ezért először a gépemben található Bluetooth chipset típusát akartam kideríteni, valamint hibaüzeneteket kerestem:
grep -i bluetooth /var/log/syslog
Ezt találtam, többek között:
Bluetooth: Atheros AR30xx firmware driver ver 1.0
Bluetooth: Error loading firmware
Tehát Atheros chipset-em van! Rövid keresgélés után megtaláltam, hogy Debianra milyen csomagokat kell feltenni a működéshez:
sudo apt-get install bluez bluetooth gnome-bluetooth bluez-firmware firmware-atheros
Ezenkívül, hogy biztosan legyen jogosultságunk használni a userünkkel a Bluetooth-t, állítsuk be jogosultságot rá magunknak:
sudo gedit /etc/dbus-1/system.d/bluetooth.conf
A busconfig tagen belül adjuk hozzá a következő sorokat, és mentsük el a változásokat. Természetesen a felhasználónév helyére írjuk be a saját felhasználónevünket.
<policy user="FELHASZNÁLÓNÉV">
   <allow own="org.bluez"/>
   <allow send_destination="org.bluez"/>
   <allow send_interface="org.bluez.Agent"/>
</policy>
Nézzük meg ezután, hogy a Bluetooth modul be van-e töltve:
lsmod | grep bluetooth
Ha egy hasonló kimenet kapunk, akkor már be van töltve a modul:
bluetooth             137855  24 bnep,rfcomm,ath3k,btusb
Ha nincs töltsük be, most:
sudo modprobe bluetooth
Indítsuk el a servicet:
sudo service bluetooth start
Majd az Openbox-os applet-et is indítsuk el:
bluetooth-applet &
Ekkor már meg tudjuk keresni Bluetooth eszközeinket a számítógéppel az előbb elindított applet segítségével, és párosítani is tudjuk, azonban Android esetében nekem soha nem akart csatlakozni, és a telefon a következőt írta ki:
Párosítva, de nincs csatlakoztatva
Rákeresve a problémára az internet tele van a megoldást kereső emberekkel. Grafikus felületen sehogy nem sikerült csatlakozásra bírni a telefont és a gépet, mindig "ismeretlen hiba történt", ha valamilyen fájlt szerettem volna küldeni a telefonomra. Természetesen az interneten rengeteg érdekes "megoldás" található a problémára pl.: vegyük ki és rakjuk vissza az akkumulátort, váltsuk angolra a telefon nyelvét... természetesen ezek nem működnek. :D

Viszont egy idő után konzolos felületen is kipróbáltam a csatlakozást, és valamiért az egyből működött:
Nézzük meg, hogy a Bluetooth  eszközünk jól van-e beállítva, ha kapunk valamilyen kimenetet valószínűleg rendben lesz:
hciconfig
Keressük meg a csatlakoztatni kívánt eszközt (természetesen a mobilon engedélyezni kell, hogy megtalálható legyen). Ez a program kiírja az elérhető eszközök MAC-címeit:
hcitool scan
Csatlakoztassuk az áldozatot:
sudo rfcomm connect 0 MAC-CÍM 1
A MAC-cím helyére írjuk be a telefon MAC-címét. Ha a parancs lefut akkor máris csatlakoztatva van a Bluetooth eszközünk, és küldhetünk rá fájlokat, tallózhatjuk a tartalmát, stb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése