2010. július 8., csütörtök

Conky - A rendszermonitorozó fullos beállítása

Van egy ezeréves laptopom, amire azt hiszem most megtaláltam az ideális oprendszert: a Crunchbang Linuxot. A disztribúció hivatalos honlapjáról letölthető a 9.04-es változat, mely még Ubuntura épül - én is azt használom-, aki már ezt elavultnak tartaná az letöltheti a 10.04-es alfát is, mely már Debianra épül. Bagoj úr írt róla egy remek tesztet. Mindenkinek ajánlom, most azonban nem az oprendszerről magáról, hanem egy alapértelmezett programjáról a Conky-ról lesz szó.

Nagyon hasznos kis program és a memóriában sem foglal sok helyet. Mindenféle hasznosat kiírathatunk vele az asztalra, mely információk így mindig gyorsan elérhetőek lesznek. Megtalálható az Ubuntu alapértelmezett szoftvertárolóiban is, ezért telepítése egyszerű:
Klikk ide
(Megjegyzés: Ha nem megy a telepítés, olvasd el ezt a leírást.)

Hogy a rendszer indulásakor automatikusan elinduljon a Rendszer/Beállítások/Indítópult részben kell hozzáadnunk. Írjuk be névnek, hogy Conky és parancsnak meg a következőt:

conky -q &
A Conky beállításait így módosíthatjuk:

gedit ~/.conkyrc
Crunchbangen így néz ki a Conkym:


Letölthetitek a beállításaimat itt.
Néhány részt bemutatok belőle külön itt is, hátha valakit érdekel, ezeket én írtam lehet, hogy nem tökéletesek mindenkinél.

Rendszer infók:
Ehhez szükség lesz a következő programokra:
acpi
hddtemp
aumix
Telepítéshez: Klikk IDE meg IDE meg IDE
(Megjegyzés: Ha nem megy a telepítés, olvasd el ezt a leírást.)

SYSTEM INFO:
${hr}
Host:$alignr$nodename
Uptime:$alignr$uptime
RAM:$alignr$mem/$memmax
Swap usage:$alignr$swap/$swapmax
Disk usage:$alignr${fs_used /}/${fs_size /}
CPU usage:$alignr${cpu cpu0}%
CPU frequency:$alignr${freq} Mhz
CPU temperature:${alignr}${execi 30 sensors | tail -c 47 | head -c 4} Celsius
HDD temperature:${alignr}${execi 30 hddtemp /dev/sda | tail -c 6 | head -c 2} Celsius
Battery state:${alignr}${battery_percent}%
Battery remaining:${alignr}${if_match ${battery_percent}==100}charged${else}${execi 10 acpi -a | head -n 1 | cut -d \, -f3}${endif}
Master volume:${alignr}${execi 30 aumix -q | head -n 1 | cut -d \, -f2}%
Hálózat infók:
Ezek az infók csak abban az esetben jelennek meg, ha csatlakozva vagyunk a hálózathoz, amúgy a Not Connected szöveget írja ki. Én ezt wirelessre állítottam be, ha vezetékes internetre csatlakozunk a wlan0-kat írjuk át eth0-ra. Ebben az esetben a Wireless signalra se lesz szükségünk.

NETWORK
${hr}${if_gw}
${if_existing /proc/net/route wlan0}Local ip:$alignr${execi 3600 ifconfig | grep "inet addr" | tail -n 1 | head -c 33 | tail -c 13}
External ip:$alignr${execi 3600 wget -O - http://whatismyip.org/ | tail}
Wireless signal:$alignr${wireless_link_qual wlan0}%
Download speed:$alignr ${downspeed wlan0}
Upload speed:$alignr ${upspeed wlan0}${endif}${else}
Not Connected${endif}
Gmail értesítő:
Ehhez szükség lesz egy szkriptre, amit a home könyvtárunkban létrehozott scripts mappába kell elhelyezni. Ez a szkript Perl-ben van megírva, nem az én készítményem, ellenben működik. :) Itt letölthető.

GMAIL:
${hr}
You have ${color3}${texeci 60 perl ~/scripts/gmail.pl n} ${color}new gmail(s).
Időjárás jelentés:
Ezt a szkriptet ellenben én írtam, bashben, ezt is a scripts mappába kell elhelyezni. Innen leszedhető. Ehhez is szükség van egy programra:
lynx
Telepítés!
(Megjegyzés: Ha nem megy a telepítés, olvasd el ezt a leírást.)

WEATHER:
${hr}
${execi 120 ~/scripts/weather.sh}
A szkript az adatokat erről a honlapról szedi. Ha valaki kipróbálja kíváncsi leszek az eredményre! :D

A Conky hivatalos oldala

Update:
Azóta a Google Reader-hez, és a Google Calendar-hoz is készült saját szkriptem.

13 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis leírás :)

    igaz nem minden működött elsőre és nem is kellett minden, de az újratelepítéskor elveszett gmail scriptet sikerült visszaszerezni :)

    VálaszTörlés
  2. örülök, hogy tetszett és segíthettem valakinek :)

    VálaszTörlés
  3. Az időjárás script nem igazán akar tökéletesen működni nálam...
    a napok helyére csak egy vesszőt és egy pontot tesz, az értékek helyére pedig semmit!
    Tehát egymás alatt 4-5-ször ezt látni:

    ,.
    max: Ceslius, min: Celsius

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia,
      ez több mint egy 3 éves cikk, az időjárás szkriptben használt időjárás előrejelzést szolgáltató weboldal valószínűleg ennyi idő alatt többször is megváltozott. Én közben nem használom ezt a szkriptet már, de ha szeretnél egy működő verziót elkészítem neked :)

      Törlés
  4. Szia :-)! Szeretném használni a fenn említett gmail értesítőt, de nem boldogulok vele.Tudnál nekem segíteni?

    Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia,
      ha letöltötted a cikkben is írt helyre a szkriptet, és Conky-ba is beírtad amit a "Gmail értesítő" résznél írtam, akkor már csak a szkriptet kell megnyitni és beleírni a saját adataidat a következő részhez:
      "$user=""; #username for gmail account
      $pass=""; #password for gmail account"

      sok sikert hozzá! :)

      Törlés
    2. Letöltöttem, beírtam.Meg is jelenik az asztalon csak azzal, hogy "you have 0 new gmail(s)", akkor is ha van. Illetve terminalban : " a hitelesítés meghiúsult"

      Törlés
  5. sajnos akkor a bejelentkezés nem sikerült a gmailbe, ehhez felhasználónévhez "@gmail.com" végződés nélkül írd be a usert, jelszót ellenőrizd még egyszer :)

    VálaszTörlés
  6. :-) ! Köszi! Működik. Ki kellett törölnöm a @gmail.com-ot.

    Köszönöm a segítséged! További szépet :)!

    Kata

    VálaszTörlés
  7. Hello!

    Én is poróbáltam ezt feltelepiteni de már az elején megakadtam mert nem tudom letölteni sem. Tudnál nekem valahogy segíteni??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Persze, hogy tudok segíteni! :) Pontosan mit nem sikerült letölteni? A függőségeket én terminálból javaslom telepíteni:

      sudo apt-get install conky acpi hddtemp aumix

      A szükséges segédszkripteket, betűtípusokat, beállítások én kipróbáltam nálam le lehet tölteni. Nem sokára azonban elkészül egy újabb verziója a cikknek (ez már nagyon régi és elavult) és abban csomó újdonság lesz és sokkal jobb Conky szkript! :)

      Törlés
    2. azt amit irtál most megvolt beirtam és letöltötte meg minden majd ezt irta ki:
      "processing triggers for menu (2.1.64ubuntul) ..."
      tudnál nekem segiteni mert nem tudom hogy hogy is van minden mert egyrészt áttérö vagyok windows-ról és a rendszerem magyarositása sem a legjobb mert sok mindent angolul ir ki

      Törlés
  8. Üdv!

    Kezdő linuxos vagyok (de tetszik)! Szeretném a conky-t használni, megy is már. De az időjárást szeretném betenni. Sajnos a cikk már régi, sok minden változott, a scripted nem is tölthető le. Ezért is írok hátha foglalkozol még a témával :)

    Előre is köszi.

    Üdv boeder

    VálaszTörlés